Kao čovek aktivan na nekoliko polja, Farel Vilijams je dobitnik Grammy nagrade, pevač, reper i producent. Na taj spisak možemo da dodamo i preduzetnik i revolucionar održive mode. Kada ne peva o nejasnim granicama, sreći i radosti, Vilijams se zalaže za pretvaranje okeanske plastike u dizajnerski džins.
Svet zabave i svet mode se često prepliću, pa tako ni Vilijams nije izuzetak. Tokom svoje karijere sarađivao je sa vrlo raznolikim brendovima kao što su Moncler, Uniqlo, Louis Vuitton i Adidas. Međutim, njegov brend ulične mode Billionaire Boy's Club je ono što ga je dovelo do sudbonosnog sastanka sa održivom tekstilnom kompanijom Bionic Yarn, čije su visokotehnološke niti izrađene od plastike izvađene iz okeana.
Patentirana struktura Bionic Yarn sastoji se od tri sloja – jezgra koje obezbeđuje čvrstoću i rastegljivost, srednjeg sloja od reciklirane plastike (koja čini do 45% prediva) i gornjeg sloja od vlakana kao što su pamuk, vuna i lan, zahvaljujući kojima tkanina deluje prirodno na dodir.
A od smeća do blaga potrebno je samo pet koraka:
- Plastične boce izvađene iz mora;
- Boce iseckane na komadiće;
- Zagrejani komadići;
- Komadići ispleteni u predivo;
- Predivo pretvoreno u tkaninu.
Vilijams je bio toliko fasciniran ovom tehnologijom da se pridružio projektu kao treći partner (pored suosnivača Tima Kumbsa i Tajsona Tusana). U ulozi kreativnog direktora kompanije Bionic Yarn, Vilijams je sarađivao sa brendom G-Star RAW na osmišljavanju njihove prve linije farmerki napravljenih od reciklirane okeanske plastike Raw For The Oceans, 2014. godine. Kolekcija je uspela da pretvori neželjeni okeanski otpad u džins koji je poželjan, zabavan, svež i čist.
Raw For The Oceans predstavlja prekretnicu na polju održive mode za G-Star RAW. U četiri kolekcije reciklirano je oko deset tona plastike po kolekciji. A modna revolucija zahvatila je i druge delove kompanije. U 2015. godini kompanija je procenila da je za svoj kompletni asortiman upotrebila dva miliona plastičnih boca i hiljadu tona plastičnog otpada.
Vilijams je postao suvlasnik kompanije G-Star RAW 2016. godine. Kupio je deo kompanije kako bi osnovao strateško partnerstvo. U svom tipično nenametljivom stilu, odlučio je da podeli vest putem Instagrama: „Završavam poslove. Od danas sam ponosni suvlasnik kompanije G-Star RAW.“
Vilijamsova uloga u kompaniji je kreativna, on nadgleda dizajn i reklamne kampanje, ali i učestvuje u oblikovanju kompanijske strategije. Nedavno je angažovao Džejdena Smita za kreiranje linije održivog džinsa. Što je možda još važnije od angažovanja poznatih prijatelja (iako to ne škodi), Vilijams je pojačao posvećenost ovog brenda održivoj modi. Bionic Yarn se još uvek koristi, a brend G-Star Raw je usvojio niz obaveza u pogledu transparentnosti lanca snabdevanja kako bi razvio džins prema načelu „od kolevke do kolevke“.
Ali, priča se tu ne završava. Možda je ono što najviše odlikuje Vilijamsa njegova konstantna kreativnost. On se ne zadovoljava time da uživa i razmišlja o svojim impresivnim dostignućima – na njegovom dnevnom redu održive mode nalazi se još nekoliko inicijativa.
Na primer, on je veliki obožavalac etičnog brenda PANGAIA i često podržava njihove proizvode. Nedavno je PANGAIA pustila u prodaju vegansku perjanu jaknu. Jakna je rezultat desetogodišnjeg naučnog istraživanja i ima izolaciju za koju nisu korišćene životinje i koja je napravljena od suvog divljeg cveća umesto guščjeg perja, dok je spoljašnji sloj napravljen od recikliranih materijala i plastičnih boca.
Na drugoj strani, sve je veće uzbuđenje oko puštanja u prodaju kapsularne kolekcije koju Vilijams dizajnira za legendarnu modnu kuću Chanel. Nema mnogo detalja o tome šta će kolekcija obuhvatati, ali poznajući Vilijamsov rad, spora moda i održiva moda će imati zagarantovanu pažnju na modnoj pisti.
Image credits:
Header image: Getty Images
Image of seahorse under water: Shutterstock
Image of Pharell Williams and group of people in laundry room: Getty Images
Image of model wearing big red coat: Courtesy of Pangaia